سرویس ظرف گرانیتی

اولین سری از ظروف نچسب که وارد بازار شد، ظروف تفلون بودند که در ابتدا نظر خیلی افراد را به خود جلب کردند، ولی کم کم اخبار جسته و گریخته به گوش رسید که اعلام می کرد این  ظروف سرطان زا هستند و درستی این اخبار ثابت  شد.
از طرفی ظروفی که قبل از این استفاده می شد بیشتر ظروف فلزی از جنس روی و مس بودند که این  ظروف نیز علاوه  بر تاثیر گذاری روی طعم  و رنگ غذا، موادی که به  غذا اضافه می کنند اصلا مناسب نیست. ولی خوشبختانه هیچ کس دست  روی دست نگذاشت تا این موارد جان  انسان ها را بگیرد. نسل جدد ظرف ها یعنی ظرف های سرامیکی و ظرف های گرانیتی دارای مزایایی نسبت  به سایر ظروف هستند. ولی آیا واقعا این  ظرف ها خوب هستند؟در ادامه ی این مطلب از سایت لوازم  آشپزخانه چشمگیر به این  سوال شما پاسخ خواهیم  داد.

قابلمه گرانیتی

آیا ظروف  گرانیتی بی خطر هستند؟

ظروف گرانیتی جانشین های بسیار خوبی برای ظروفی هستند که به عنوان  ظرف های خطرناک  از آنها یاد کردیم. ولی امکان وجود فلزات سنگین در روکش گرانیتی این  ظرف ها هست، پس در زمان خرید باید مراقب باشید که  ظرف ها، و به خصوص ظروفی که با پخت پز ارتباط مستقیم  دارند مثل سرویس قابلمه گرانیتی را از فروشگاه های معتبر و برند های خوب خریداری کنید. ظرف های گرانیتی دارای بدنه فلزی از جنس آلومینیوم ویا چدن هستند و درون  قابلمه  یه لایه  روکش که  به خاطر شباهت ظاهری آن با سنگ گرانیت به  آن گرانیتی می گویند است و تماس غذا با فلزات را کم میکند و به  این  صورت رنگ  و غذا تغییر نمی کند و سلامتی شما در خطر نیست.البته ممکن است که با جستجوی کلمه گرانیت در گوگل به  مواردی بر بخورید که اعلام می کنند که سنگ  گرانیت سرطان  زاست و از خود اشعه متساعد می کند. (حتی خبرگذاری فارس هم با سنگ گرانیت رابطه خوبی ندارد و شمشیر را برای این سنگ  از رو بسته) ولی شما باید به یاد داشته باشید که بحث ما ظروف گرانیتی است، نه سنگ گرانیت!

ظروف گرانیتی

ظروف گرانیتی همانطور که عنوان شد ربطی به سنگ گرانیت ندارد. دلیل اینکه عده ای فکر می کنند که این ظروف از گرانیت هستند تبلیغات مغازه دارانی است که به  دروغ  و با نا آگاهی این حرف را به شما می زنند. ولی همانطور که در مقاله طرز استفاده از قابلمه گرانیتی برای اولین بار و نگهداری آن گفتیم، این فقط یک  تشابه  اسمی ساده است  و ظروف گرانیتی هیچ نسبتی با  سنگ گرانیت ندارند.ظروف گرانیتی قیمت این  ظروف نسبت به ظرف های دیگر کمی بالا تر است و عمر مفید این  ظروف 5 سال است، ولی در صورتی که به  صورت اصولی از این  ظروف نگه دارای کنید و درست از آنها استفاده کنید، می توانید سالهای بیشتری به عنوان  یک  ظرف با کیفیت  از آنها استفاده کنید. تقریبا می توان  گفت عمر مفید این  ظروف تا زمانی است که آثار از بین  رفتن را در پوشش درون آن یا همان پوشش گرانیتی ببینید. 

ماهیتابه گرانیتی

مضرات استفاده از ظروف گرانیتی

یکی از مضرات  ظروف گرانیتی حساس بودن آن است، اگر بخواهیم  یک  ظرف با جنس روی (یا همان  روحی) خودمان  را از نظر استقامت با ظروف گرانیتی مقایسه کنیم، این  ظروف سخت شکست خواهند خورد. چرا که ظرف های سرامیکی نه تحمل سیم ظرفشویی و ساییده شدن را دارند و نه تحمل کشیده شدن کفگیر و... در زمان  پختن غذا. برای همین شما باید  با استفاده از کفگیر های چوبی، پلاستیکی و یا وسایل مخصوص هم زدن گرانیت استفاده کنید.
تنها خطری که سرویس قابلمه و سایر این ظروف ممکن است برای شما داشته باشد این است که روکش آن خراب شود و باعث شود که غذای شما با بدنه ی فلزی تماس پیدا کند. البته یکی از مواردی که به شدت به  تازگی مشاهده می شود کیفیت روز افزون  این  ظروف است که از آسیب رسیدن به شما جلوگیری می کند.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید قابلمه گرانیتی اصل

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن