تمیز کردن بدنه قابلمه رنگی

قابلمه های رنگی به دلیل زیبایی ظاهری و جلوه زیبایی که به آشپزخانه می دهند، طرفداران زیادی دارند. با این حال، استفاده طولانی مدت از این سرویس های قابلمه و یا قرار گرفتن روی حرارت باعث می شود تا به تدریج دچار تغییر رنگ گردند. به این ترتیب، زیبایی ظاهری آن ها به مرور از بین رفته و جلوه مناسبی نخواهند داشت. در چنین مواردی افراد به دنبال پیدا کردن راه حلی برای تمیز کردن بدنه قابلمه رنگی خود خواهند بود. روش های مختلفی برای تمیز کردن بدنه قابلمه رنگی وجود دارند. با این حال بهتر است افراد پیش از آن که بدنه این قابلمه ها دچار تغییر رنگ یا سوختگی شوند، از آن ها مراقبت های لازم را به عمل آورند.
به طور کلی، بهترین کار برای پیشگیری از لک شدن و یا سوختگی بدنه قابلمه رنگی تفلون یا چدن این است که به محض ایجاد لکه های جدید با وسواس کامل آن را شسته و خشک نمایید. معمولا برای تمیز کردن بدنه قابلمه رنگی استفاده از اسکاچ نرم و مایع ظرفشویی کفایت می کند. در واقع، در صورتی که آلودگی های ایجاد شده در اسرع وقت تمیز شوند، امکان رسوب چربی و یا پررنگ تر شدن لکه ها از بین خواهد رفت. به این ترتیب، نیازی به راه های پیچیده برای تمیز کردن بدنه قابلمه رنگی نخواهد بود.
اما در هر حال ممکن است به هر دلیلی، قابلمه های رنگی دچار تغییر رنگ، سوختگی و یا لک شدگی شوند. در چنین شرایطی، کمک گرفتن از برخی مواد و ترکیب ها می تواند به براق شدن و تمیز کردن بدنه قابلمه رنگی کمک نماید. درخشان شدن بدنه قابلمه رنگی باعث می شود تا افراد بتوانند برای مدت زمان بیشتری از سرویس قابلمه خود استفاده نمایند.

تمیز کردن بدنه قابلمه رنگی

تميز كردن پشت قابلمه سرامیکی رنگی

هنگامی که قابلمه سرامیکی رنگی در معرض حرارت مستقیم قرار می گیرد، می تواند دچار تغییر رنگ یا سوختگی شود. همچنین گاهی به دلیل پاشیده شدن روغن بر روی بدنه قابلمه سرامیکی رنگی، لکه هایی ایجاد می شود که باید در اسرع وقت تمیز گردند. با این حال بعضی از لک ها و سوختگی ها بر روی بدنه قابلمه سرامیکی رنگی برای مدت زمان طولانی تری باقی مانده و یا امکان تمیز کردن آن ها با روش های معمول وجود ندارد. در چنین شرایطی می توان از یکی از ترکیبات زیر برای تمیز کردن بدنه قابلمه رنگی و یا پشت آن استفاده نمود:

  • قرار دادن ترکیب جوش شیرین و آب اکسیژنه بر روی لکه های پشت قابلمه
  • استفاده از سرکه سفید بر روی پشت قابلمه
  • ساییدن بدنه با اسکاچ، مایع ظرفشویی و آب داغ
  • کمک گرفتن از بیکینگ پودر به همراه سرکه سفید
  • استفاده از لکه برهای قوی آشپزخانه مانند مواد سفید کننده و یا محلول گاز پاک کن
  • به کار بردن ترکیب سرکه سفید، آب اکسیژنه و جوش شیرین

هر یک از این ترکیبات را باید برای مدت زمان مشخصی بر روی لکه ها و بدنه قابلمه رنگی قرار داد تا به تخمیر چربی های رسوب کرده کمک نمایند. سپس به کمک یک اسکاچ نرم و مایع ظرفشویی مناسب، بدنه قابلمه رنگی را شستشو می دهیم. ممکن است تمیز کردن بدنه قابلمه رنگی کمی زمانبر باشد. با این حال، اگر می خواهید بدنه سرویس قابلمه رنگی خود را براق و درخشان کنید باید کمی زمان صرف کنید.

تميز كردن پشت قابلمه سرامیکی رنگی

تميز كردن بدنه قابلمه تفلون رنگی

برای تمیز کردن بدنه قابلمه رنگی تفلون نیز می توان از همان روش هایی استفاده کرد که به کمک آن ها بدنه قابلمه سرامیکی رنگی تمیز می شود. در هر حال، هدف اصلی از تمیز کردن بدنه قابلمه تفلون رنگی، اعمال کمترین آسیب به رنگ بدنه و ایجاد ظاهری زیبا برای ظروف آشپزخانه خواهد بود. برای تمیز کردن بدنه قابلمه رنگی تفلون نیز می توانید از ترکیبات یاد شده در مرحله قبل استفاده نمود. البته لازم است همواره به این نکته توجه داشته باشیم که شست و شوی لکه های روی بدنه قابلمه رنگی تفلون به محض ایجاد آن ها، تا حد زیادی نیاز به روش های پیچیده را برطرف خواهد کرد. با این حال، گاهی ممکن است به دلایل مختلفی ماندگاری لکه ها، سوختگی ها و یا قطرات روغن بر روی بدنه قابلمه رنگی تفلون بیشتر از حالت عادی باشد. مسلما در چنین شرایطی ترکیبات یاد شده می توانند مفید واقع گردند. معمولا برای تمیز کردن بدنه قابلمه رنگی تفلون باید ترکیباتی مانند جوش شیرین و آب اکسیژنه را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پشت و بدنه قابلمه پخش کنیم. طی این مدت زمان، ترکیب یاد شده کمک می کند تا روغن های رسوب کرده تخمیر شوند و یا لکه های حاصل از سوختگی کمرنگ تر گردند. در نهایت، باید به کمک یک اسکاچ نرم و مقداری مایع ظرفشویی، ظروف را به طور کامل شستشو داده و آبکشی نماییم.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن