گرفتن آب انار + روش گرفتن آب انار با دستگاه

انار را میوه ی بهشتی نامیده اند از طرفی آب انار یکی از نوشیدنی های خوشمزه و جذاب است اما دانه کردن و گرفتن آب انار کمی مشکل است. به همین دلیل اغلب افراد از گرفتن آب انار صرف نظر می کنند. در این مقاله قصد داریم روش گرفتن آب انار را بررسی کنیم. با لوازم آشپزخانه چشمگیر همراه باشید.

 گرفتن آب انار

گرفتن آب انار

گرفتن آب انار به صورت دستی و یا با استفاده از دستگاه آب انارگیری انجام می شود. دستگاه آب انارگیری در طرح ها و مدل های مختلفی در بازار وجود دارد و کار کردن با آن بسیار آسان می باشد. در ادامه روش گرفتن آب انار با دستگاه دستی را توضیح خواهیم داد:

روش گرفتن آب انار با دستگاه دستی

مدل ها و برندهای مختلفی برای گرفتن آب انار با دستگاه دستی و بدون برق وجود دارد، اما روش گرفتن آب انار با دستگاه دستی در طرح های مختلف شبیه به هم است. دستگاه آب انارگیری دستی معمولاً از جنس چدن، آلومینیوم است.
برای گرفتن آب انار با دستگاه دستی ابتدا باید مانند روش سنتی انار را در کاسه ای دانه کنید. سپس دانه ها را به درون مخزن دستگاه بریزید و اهرم دسته دستگاه آب انار گیری را به سمت پایین فشار دهید.
در این صورت آب انار در مخزن یا کاسه ی که زیر مخزن اول محل قرار گیری دانه ها قرار دارد می ریزد. بعضی از مدل های دستگاه آب انار گیری دستی مخزن ندارد و شما باید کاسه، پارچ یا ... زیر محل قرار گیری دانه ها قرار دهید تا آب آن گرفته شود .

دستگاه گرفتن آب انار

دستگاه گرفتن آب انار

دستگاه گرفتن آب انار در طرح ها و مدل های مختلفی ارائه شده است اما می توان آن ها را به دو دسته کلی، تقسیم بندی کرد.
دستگاه های بدون نیاز به برق که به آب انارگیر دستی یا آب انارگیر بدون برق معروف هستند.
دستگاه گرفتن آب انار برقی که کاملا با برق کار می کند. برای این منظور می توان از دستگاه مخلوط کن و یا دستگاه آبمیوه گیری استفاده کرد.
در روش گرفتن آب انار با دستگاه مخلوط کن باید ابتدا انارها را خوب بشویید و دانه های انار را جدا کنید. برای جداکردن دانه ها بهتر است انار را به دو نیمه تقسیم کنید و با وسیله ای مانند کارد یا حتی یک تکه چوب به قسمت بیرونی انار ضربه وارد کنید تا دانه ها کاملا جدا شوند. با این کار آب دانه های انار کمتر پخش می شود.
بعد از دانه کردن انارها، آن را در مخلوط کن بریزید و سپس مقدار کمی آب درون دستگاه مخلوط کن بریزید. برای 5 تا 6 انار بزرگ که دانه کرده اید نیم لیوان آب در مخلوط کن بریزید و دستگاه مخلوط کن را روشن کنید. 20 ثانیه صبر کنید تا خوب هم زده شود و بدون خرد شدن هسته ی انارها آب انار گرفته شود بعد از 20 ثانیه هم زدن دانه های انار، آب انار را از یک صافی رد کنید تا اضافات و کف آب انار گرفته شود و سپس آن را نوش جان کنید.

در روش گرفتن آب انار با دستگاه آب میوه گیری هم ابتدا باید انارها را خوب بشویید و بعد به دانه های انار را جدا کنید. دانه های انار را همانند روش قبل جدا کنید. سپس دانه های انار را درون آب میوه گیری بریزید و سرعت آن را روی بالاترین حد بگذارید تا آب انار شما آماده شود و آن را میل کنید.

نکته ای که در خصوص آب انارگیرهای برقی وجود دارد این است که هسته های انار در این نوع دستگاه ها کمی خرد می شوند. بنابراین ممکن است پس از اتمام آب گیری، آب انار زلال و شفافی نداشته باشید. به دلیل اینکه هسته های خرد شده، روی آب انار کف ایجاد می کنند و طعم آن را تحت تاثیر قرار می دهند. بنابراین اگر به دنبال آب انار شفاف و خوش طعم هستید، روش دستی بهترین انتخاب خواهد بود. 
کلام آخر
در این مقاله نحوه گرفتن آب انار شرح داده شد. با استفاده از وسایل و ابزار مر بوط به این کار می توانید به راحتی دانه های انار را آب گیری کنید. برای خرید انواع دستگاه آب انار گیر دستی، آب انار گیر برقی، مخلوط کن، آب میوه گیری و دیگر تجهیزات آشپزخانه با قیمت مناسب می توانید از لوازم آشپزخانه چشمگیر اقدام فرمایید.

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن