علت سرد شدن چایی در فلاسک شیشه ای

حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از مدتی استفاده از فلاسک های شیشه ای، فلاسک شما کم کم  کارایی خود را از دست می دهد و به این صورت شما نمی توانید چایی خود را درون آن داغ و یا نوشیدنی های خنک را سرد نگه دارید. برای پی بردن به دلیل این که چرا چایی در فلاسک شیشه ای سرد می شود باید ابتدا بدانید که فلاسک های شیشه ای چطور عمل می کنند و چگونه مایعات گرم را گرم نگه می دارند؛ به همین دلیل در این مطلب از چشمگیر ما ابتدا کمی در خصوص فلاسک های شیشه ای صحبت می کنیم تا شما را با آنها آشنا کنیم و سپس دلایل سرد شدن مایعات موجود در آن را با هم بررسی می کنیم.

 

فلاسک شیشه ای چیست؟

حتما همه شما می دانید که فلاسک نوعی بطری می باشد که برای سرد یا گرم نگه داشتن مایعات از آن استفاده می شود و آشنا ترین محل برای استفاده از فلاسک در بین ما ایرانی ها وقت رانندگی است که میخواهیم با استفاده از یک چایی داغ سرحال بیاییم و هیچ چیزی دم دست تر از فلاسک برای این کار وجود ندارد.
فلاسک در سال 1892 توسط شخصی به نام سر جیمز دوار اختراع شد و ساختار آن به این صورت است که این ظرف دارای دیواره ای دوجداره  از جنس شیشه می باشد که قسمت داخلی آن را با آب نقره پوشانده اند و هوای بین شیشه بیرونی و داخلی را بوسیله  پمپ تخلیه کرده اند و برای محافظت از این محفظه شیشه آن را درون یک بدنه استیل یا پلاستیکی قرار می دهند. البته اصل آن این است که پوشش استیل باشد تا بتواند در برابر ضربه مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. شاید این سوال برای شما و دیگر افرادی که درب فلاسک آن ها دچار آسیب شده، مطرح شده باشد که درب فلاسک از کجا بخریم؟ برای یافتن پاسخ این سوال با ما در چشمگیر همراه شوید.

گرم نگه نداتشن چایی در فلاسک شیشه ای.

نحوه عملکرد فلاسک چگونه است؟

نحوه سرد یا گرم شدن اجسام مختلف به این صورت است که حرارت خود را به محیط بیرون منتقل می کنند و سرد می شوند، یا این که از بیرون گرما می گیرند و گرم می شوند؛ به همین سادگی! حال اساس کار فلاسک به این صورت است که ارتباط مایعی که درون آن است را با دنیای بیرون قطع می کند تا دمای آن را ثابت نگه دارد و گرما به  ظرف وارد یا از آن خارج نشود.
به طور گرما و حرارت به  سه روش انتقال داده می شود، این سه روش عبارتند از: تابش، هدایت و همرفت. فلاسک با استفاده از پوشش نقره ای داخل ظرف از تابش نور به مایع جلوگیری می کند و مانع انتقال گرما به  این صورت می شود، شیشه فلاسک که یک ماده عایق است باعث می شود که ارتباط مایعات داخل آن با بیرون قطع شود و حرارت به روش هدایت منتقل نشود و در پایان شیشه فلاسک که دوجداره است و بین این دو قسمت خلاء می باشد باعث می شود حرارت موجود در فلاسک به  روش همرفت به هدر نرود.
حالا که فهمیدید حرارت چطور انتقال پیدا می کند می توانید با خیال راحت بگویید که هدر رفتن حرارت چایی داخل فلاسک به این دلیل است که راه یکی از روش های انتقال حرارت باز شده است. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت فلاسک یونیک اصل و سایر برندهای با کیفیت به فروشگاه اینترنتی چشمگیر بپیوندید.

 فلاسک چایی شیشه

دلایل رایج سرد شدن چایی در فلاسک های شیشه ای

  • یکی از دلایل معمول این است که شیشه داخلی که وظیفه نگه داری مایعات را دارد از جایگاه خود خارج شده است و همین باعث شده که مایعات یک روزنه به بیرون پیدا کرده باشند و به این صورت کم کم حرارت چایی شما از بین برود. در این صورت شما می توانید فلاسک خود را باز کرده، واشر لاستیکی که شیشه فلاسک را در جایگاه خود محکم می کند را سر جای خود قرار داده و فلاسک را به حالت اول ببندید
  • ترک برداشتن یا هر اتفاق دیگری که باعث شود جداره بیرونی از بین برود باعث می شود که خلاء اطراف شیشه فلاسک از بین برود و حرارت چایی شما را به راحتی منتقل کند.
  • خراب شدن واشر روی فلاسک شیشه یا اهرمی که به مایعات اجازه خروج می دهد یکی دیگر از اتفاقاتی است که باعث می شود گرمای داخل محفظه  شیشه ای از بین برود.

خب، امیدواریم که اطلعاتی که در این مطلب در اختیار شما قرار دادیم بتواند اطلاعات خوبی را در خصوص فلاسک های شیشه ای و دلایل سرد شدن مایعات داخل آن در اختیار شما قرار داده باشد. شما می توانید از فلاسک های شیشه ای با کیفیت و حرفه ای که در ادامه خدمت شما معرفی می کنیم نگاهی بیاندازید.

فلاکس 1.3 لیتر شیشه دار UN-1763

فلاسک 2 قلو شیشه دار مدل UN-9030

فلاکس 1.6 لیتر شیشه دار UN-1837

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین فلاسک

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن