آیا فلاسک استیل قابل تعمیر است؟

یکی از مواردی که در زمان خرید فلاسک به صورت ناخودگاه به نظر همه می رسد این است که آیا این فلاسک که قصد خرید آن را دارم قابل تعمیر است و یا در صورتی که مشکلی برای آن پیش بیاید باید آن را دور بیاندازم؟
در این مطلب ما قصد داریم در مورد این که آیا فلاسک  های استیل قابل تعمیر هستند یا خیر صحبت کنیم و در ادامه این مطلب از فروشگاه آنلاین لوازم آشپزخانه چشمگیر قصد داریم در مورد قسمت های مختلف فلاسک استیل و این که آیا در صورتی که این قسمت ها دچار مشکلی شدند، می توان آن ها را تعمیر کرد یا خیر صحبت کنیم و اطلاعاتی که نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهیم.

 تعمیرات فلاسک استیل

تعمیر فلاسک استیل

 تعمیر فلاسک استیل برای بخش های مختلف آن قابل انجام است. این بخش ها عبارتند از تعمیر بدنه فلاسک استیل و تعمیر سر فلاسک.  شاید این سوال برای شما و دیگر افرادی که درب فلاسک آن ها دچار آسیب شده، مطرح شده باشد که درب فلاسک از کجا بخریم؟ برای یافتن پاسخ این سوال با ما در چشمگیر همراه شوید. در ادامه به بررسی هر بخش به صورت جداگانه می پردازیم:

تعمیر بدنه فلاسک استیل

بدنه های فلاسک های استیل از دو لایه  درونی و بیرونی تشکیل شده که بین آن ها گاز مخصوصی قرار دارد که وظیفه  آن عایق کردن حرارت موجود در مایعاتی است که در فلاسک می ریزید. این فاصله که با گاز مخصوص پر شده است اساس کار حفظ گرما در فلاسک استیل است و در صورتی که به هر دلیلی این گاز خارج شود فلاسک شما خراب شده و توانایی حفظ گرما را ندارد و همین است که مشاهده می کنید چایی یا مایعاتی که برای داغ نگه داشتن درون آن ریخته اید سرد می شوند. البته لازم است بدانید که هیچ وقت گاز این فلاسک ها خود به خود خارج نمی شود و تنها در صورتی این اتفاق می افتد که بدنه ضربه دیده باشد و گاز ها یک راه به بیرون پیدا کرده باشند. اما با در نظر گرفتن اینکه بدنه این فلاسک ها دارای مقاومت مناسبی است باید ضرب بسیار شدید به آن وارد شود تا خراب شود و یا از ابتدا فلاسک استیل خریداری شده دارای جنس نامناسبی باشد و به قول معروف تقلبی باشد. در صورتی که گازفلاسک های استیل به هر دلیلی خارج شد هیچ راهی برای تعمیر آنها وجود ندارد و باید آن را دور بیاندازید.

سر فلاسک

یکی از قسمت های فلاسک که در معرض خراب شدن است، درب آن می باشد. ممکن است شما مشاهده کنید که حرارت موجود در فلاسک از درب آن خارج می شود یا به قول معروف درست آب بندی نمی شود. همچنین ممکن است شستی ها، دکمه، یا اهرمی که برای ریختن مایعات داخل فلاسک مورد استفاده قرار بگیرد. در این صورت بستگی دارد که برند فلاسک شما چیست و آیا لوازم یدکی آن در بازار وجود دارد یا خیر. البته باز هم این موضوع را باید به شما یاد آوری کنیم که درب های فلاسک های استیل در صورتی خراب می شوند که زمان زیادی از داشتن آن ها گذشته باشد و یا با آن ها بد رفتاری کنید، به  طوری که باعث آسیب دیدن درب شود. ولی در صورتی که مشاهده کردید از همان روز اول که فلاسک را خریده اید درب آن درست آب بندی نشده و به قول معروف نم پس می دهد، احتمالا فلاسک استیل شما تقلبی است!

 تعمیر فلاسک استیل

نحوه تعمیر درب فلاسک چای

درب فلاسک چای می تواند در شکل های متفاوتی تهیه شود. یکی از قسمت های مهم هر فلاسکی درب آن است و عملا در صورت خراب شدن آن فلاسک بلا استفاده می ماند. برای به کار گیری دوباره فلاسک، درب آن را تعمیر می کنند. گاهی اجزای درون درب فلاسک می شکند و گاهی اجزای درون درب فلاسک شل می شود که با تعویض این اجزا فلاسک مجددا قابل استفاده خواهد بود. برای خرید فلاسک حتما دقت داشته باشید که فلاسکی را تهیه کنید تا کیفیت بالایی داشته باشد و از اجزای باکیفیت تشکیل شده باشد، اما نحوه نگهداری شما نیز تاثیر بسیاری در ماندگاری فلاسک دارد، بهتر است تعمیر درب فلاسک چای خود به فرد متخصص آن بسپارید. نحوه تعمیر فلاسک چای نیاز به تجربه و تخصص دارد و شما باید کار را به کاردان آن بسپارید.

لوازم یدکی تعمیر درب فلاسک چای

فلاسک چای باید محکم باشد تا به خوبی از انتقال حرارت جلوگیری کند و مایعات درون فلاسک را گرم نگه دارد. در این زمینه خوب بودن درب فلاسک تاثیر بسیاری دارد. اگر درب فلاسک شما باکیفیت باشد، مایعات داخل فلاسک از محل درب به بیرون نشت نمی کنند و در همان دمای خود باقی می مانند. درب های فلاسک چای چند مدل هستند که شامل درب پیچی، فشاری، سوپاپی، پمپی، لیوانی و... است. نحوه تعمیر هر کدام از درب ها با دیگر فرق دارد، همچنین لوازم یدکی برای تعمیر هر کدام از این درب ها متفاوت است. واشر های محافظتی در لایه های داخلی درب فلاسک باعث می شوند که حرارت و سرما را منتقل نکنند. گاهی با ساییده شدن این واشرها یا شکستن آن شاهده انتقال دما و نشت مایعات در فلاسک هستیم. برای جلوگیری از خراب شدن در فلاسک سعی کنید که به درب فلاسک فشار زیاد وارد نشود، زیرا فشار زیاد باعث هرز رفتن درب فلاسک و در نتیجه خراب شدن آن می شود. شما می توانید فلاسک خود را به نمایندگی خدمات محصول ببرید و آن را تعمیر کنید. در پایان هم باید تکرار کنیم که اگر فلاسک را به درستی نگهداری کنید، می توانید نگران خرابی درب و اجرای داخلی آن نباشید. شما می توانید بهترین فلاسک چای را از فروشگاه چشمگیر بخرید فروشگاه چشمگیر عرضه کننده فلاسک چای از بهترین برند ها است. با خرید فلاسک باکیفیت از فروشگاه چشمگیر نگران خراب شدن آن نباشید.

لوازم یدکی تعمیر درب فلاسک چای

مرکز تعمیر فلاسک چای

اگر شیشه فلاسک چای شما بشکند، بدنه بیرونی فلاسک آسیب ببیند یا سر آن دچار مشکل شود و نیاز به تعمیر داشته باشد باید به مرکز تعمیر فلاسک چای مراجعه کنید. متخصصان مرکز تعمیر فلاسک چای علاوه بر اینکه بایستی توانایی انجام تعمیرات را بصورت تخصصی داشته باشند باید دارای تبحر و تجربه بالایی باشد همچنین به اجناس و قطعات اصل و با کیفیت نیز دسترسی داشته باشند. برخی اوقات تعمیر یک فلاسک خراب اصلا صرفه اقتصادی ندارد و در نهایت پس از تعمیر و جایگزینی قطعات مستهلک با قطعات جدید نامرغوب و غیر اصل، شما تنها هزینه ای بی مورد انجام داده اید و فلاسک شما پس از تعمیر، کیفیت سابق را نخواهد داشت. پس لازم است قبل از تعمیر فلاسک چای خود در مورد این موضوع تحقیق کنید که آیا برای جایگزینی قطعات خراب فلاسک شما از قطعات درجه یک و مرغوب استفاده می شود یا اینکه قطعات مورد استفاده به حد کافی مرغوب نیستند! در نهایت با توجه به در نظر گرفتن تمام شرایط، اقدام به تصمیم گیری درباره تعمیر فلاسک چای خود نمایید. توصیه ما به شما عزیزان این است که اگر از کارکرد درست فلاسک خود پس از تعمیر اطمینان ندارید اقدام به خرید یک فلاسک جدید کنید زیرا در اینصورت از هزینه های اضافی برای تعمیر فلاسک و بی نتیجه بودن این کار، پیشگیری کرده اید. برای خرید فلاسک های زیبا و با کیفیت می توانید به فروشگاه اینترنتی چشمگیر مراجعه کنید. 

مرکز تعمیر فلاسک چای

گاز داخل فلاسک چیست

بدنه فلاسک استیل از دو لایه مجزا تشکیل شده که بین دو لایه بیرونی و درونی فلاسک استیل با استفاده از گاز مخصوصی پر شده است که این گاز نقش عایق حرارتی را ایفا می کند و از سرد شدن مایع داخل فلاسک جلوگیری می کند. اگر در اثر برخورد ضربه یا هر علت دیگری گاز بین دو لایه فلاسک تخلیه شود، فلاسک توانایی خود در حفظ دمای مایع درونی را از دست می دهد و از نشانه های بروز این اتفاق می توان به رسیدن دمای بدنه خارجی فلاسک به دمای مایع درون آن اشاره نمود. در بین دو لایه فلاسک استیل در بسیاری از موارد، خلا است. در برخی موارد گاز مورد استفاده در میان دو دیواره داخلی و خارجی فلاسک های استیل در دسته گازهای عایق بی خطر قرار دارد و برای سلامتی انسان ضرری ندارد. یکی از معایب فلاسک استیل را می توان وجود امکان تخلیه گاز بین دو لایه فلاسک استیل و از دست دادن کارایی فلاسک در حفظ دمای چای و یا سایر مایعات قابل نگهداری در داخل آن دانست که البته در صورت نگهداری صحیح از فلاسک احتمال بروز چنین اتفاقی به شدت کاهش می یابد.

گاز داخل فلاسک چیست

 

چه نکاتی را برای استفاده از فلاسک استیل باید رعایت کنیم؟

در ادامه نکات و مواردی را به شما می گوییم که با رعایت کردن آن ها می توانید عمر مفید فلاسک خود را بالا ببرید و به این صورت درگیر تعمیر کردن آن نشوید؛ چون همانطور که دیدید فلاسک های استیل تقریبا غیر قابل تعمیر هستند.

  • بعد از هر بار استفاده، فلاسک را خالی کنید، آن را با آب گرم بشویید و آن را برعکس کنید تا خشک شود.
  • برای تمیز کردن فلاسک بهتر است از سفید کننده و حلال استفاده نکنید
  • از فلاسک نباید برای نگهداری نوشیدنی های گاز دار و یا اسیدی (ترش مزه) استفاده کنید.
  • فلاسک را درون ماشین ظرفشویی نگذارید.
  • فلاسک را کنار اجاق گاز یا مایکروویو قرار ندهید.
  • بعد از هر بار استفاده و قبل از اولین استفاده فلاسک را با آب گرم تمیز  کنید.
  • فلاسکی که پر از مایع داغ است در اختیار کودکان قرار ندهید.
  • برای شستشوی فلاسک از مواد سخت و شیمیایی استفاده نکنید.
  • فلاسک را خیلی پر نکنید و بعد از بستن در آن را خم کنید تا از چکه نکردن آن مطمئن شوید.
  • درب فلاسک را کاملا سفت و محکم ببندید.

شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت فلاسک یونیک اصل و سایر برندهای با کیفیت به فروشگاه اینترنتی چشمگیر بپیوندید.

دیدگاه‌ها  
+3
:D :D :D :D :D :D :D
نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید فلاسک استیل

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن